Az isteni mágia útja

2017. október 10. 21:54 - TheMagician

A jungdrung bön vezetője, Lungtok Tenpai Nyima haláláról

lungtok_tenpai_nyima.jpg

Nem rendelkezünk kellő ismerettel a szóban forgó személyről ahhoz, hogy cáfolni vagy alátámasztani tudjuk az alábbi szöveg azon kijelentését, miszerint Lungtok Tenpai Nyima halálával a metafizikai felébredés állapotok feletti állapotába lépett. Ami viszont bizonyos, hogy halálának módja nem mindennapi szellemi kvalitások meglétére utal, és ez éppen elegendő ahhoz, hogy kiemelt tiszteletben részesítsük. (A szerk.)

2017. szeptember 14-én a Jungdrung Bön spirituális vezetője és az indiai Dolandzsiban található Tasi Menri Kolostor feje, Őszentsége 33. Menri Trizin Lungtok Tenpai Nyima Rinpócse a tukdam állapotába lépett a Menri Kolostorbeli lámarezidenciájában. Általánosságban a tukdam olyan stabil meditatív állapotra utal, amit a meditáció mesterei érnek el, és ami folytatódik, amikor a külső testi légzés leáll, de a belső légzés vagy szél megmarad. Ezért a szubtilis csatornák, amelyeken keresztül ezek a szelek mozognak, stabilak maradnak. A test szívcsakra környéki területe meleg tapintású marad. A bőr puha marad, az arc pedig megőrzi életteli ragyogását. Gyakran a mester meditációs pozícióban ül, de az „alvó oroszlán” jógapozíciójában is lehet, mely során a teste jobboldalán fekszik, összezárt, enyhén behajlított térdekkel, miközben jobb keze a feje alatt, bal keze pedig a testén pihen. Ez idő során nagyon ügyelnek arra, hogy ne zavarják meg a testet, és ne szakítsák félbe a meditáció állapotát. Nagy áldásban részesülhet, aki ebben az időszakban kapcsolatba lép a mesterrel.

Meghatározatlan számú napot követően a belső szelek leállnak, a csatornák összeomlanak, a fizikai test összeesik, a melegség pedig eloszlik a szívközpontból. Őszentsége 33. Menri Trizin Lungtok Tenpai Nyima Rinpócse számára a tukdam állapot öt nap után ért véget 2017. szeptember 18-án. Ekkor a szent test megtisztításával kapcsolatos imákat recitálnak, miközben a fizikai maradványokat rituálisan megfürdetik különleges gyógynövényekkel kevert vízzel. Majd szent magszótagokat írnak a testre, és betekerik tiszta fehér gyolcsba. A tanítványok, akik kapcsolatba lépnek a lámával ez idő során, akár a szent maradványokhoz közel, akár azoktól távolabb lévén, nagy áldásban részesülhetnek.

Mivel a mester egy megvilágosodott állapotot valósított meg, az ekkor felajánlott imák és rítusok különböznek attól, amit egy átlagos létező esetén végeznek. Ahelyett, hogy halállal kapcsolatos élményeket támogató imákat ajánlanának fel, a tanítványok azokra a gyakorlatokra összpontosítanak, amelyekkel tiszteletüket fejezik ki a mester tanításai iránt. Ezek az imák és gyakorlatok magukban foglalják a minden lény javát szolgáló erényes cselekedetek bemutatását, a Cévang Monlamhoz hasonló ösztönző imák recitálását és a guru jóga letisztult, buzgó gyakorlását. Továbbá nagyon sok cok felajálást, vagy szent lakoma felajánlást tesznek. A hamvasztás során egy Kün Rik nevű bonyolult tűzrituálét adnak elő, mely során felajánlások széles választékát végzik az istenségek egész ciklusának.

Noha a mester elérte a megvalósítás végső állapotát, és így nem tapasztalja meg a bardón való áthaladás negyvenkilenc napját, a negyvenkilenc napos periódust mégis megtartják az imák folytatásához, spirituális gyakorláshoz, fogadalmak megújításához és erényes cselekedetek végzéséhez a mester tanításai és spirituális útmutatásai iránti megbecsülésük jeléül.

Fordította: A Mágus

Eredeti szöveg

Első magyar megjelenés

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://magiatraditionalis.blog.hu/api/trackback/id/tr7112949119

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Az isteni mágia útja